14 april 2023

Marcoen breidt uit!

Onze school groeit zo hard dat we niet meer in het gebouw passen. In schooljaar 2021-2022 hebben we het gebouw uitgebreid met 4 lokalen en een leerplein. In 2023 breiden we uit met nog drie lokalen. Op die manier kunnen we alle kinderen uit Dorst een plaatsje op onze school geven.

De uitbreiding van het schoolgebouw wordt gerealiseerd door middel van duurzame-, circulair- en modulair gebouwde units. In het ontwerp is nu uitgegaan van een compact gebouw bestaande uit twee bouwlagen. De units worden fabrieksmatig geproduceerd en op locatie gemonteerd. Zo wordt de overlast gedurende de bouwperiode voor ons en de omgeving tot het absolute minimum beperkt.

Toekomstbestendig
De uitbreiding van het gebouw met deze modulaire units is een tijdelijke oplossing (maximaal 10 jaar). We hebben al aangegeven bij de gemeente dat uitbreiding over een aantal jaar wederom noodzakelijk is. Daarom gaat de gemeente in overleg met de school, het schoolbestuur, het dorpsplatform en de omwonenden op zoek naar een toekomstbestendige oplossing voor de huisvesting van onze school. Zo hopen we goed voorbereid te zijn voor de huisvestingsbehoefte van De Marcoen voor de toekomst!

Klik hier voor een impressie van de bouw (filmpje)